قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ / قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ /

قیمت لحظه ای

آیکون تماس با پشتیبانی

اصفهان،نجف آباد

آیکون لوکیشن
قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ / قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ /

اصفهان،نجف آباد

آیکون لوکیشن

مشاهده آخرین پست‌ها

دسته‌بندی

خرید و فروش قالب گرین وافل-تجهیزات قالب بندی بابایی-انواع قالب وافل

بهترین قالب وافل چیست؟ابعاد و انواع آن

صفر تا صد مراحل اجرای سقف وافل

مرحله اجرای سقف از مراحل بسیار مهم و حساس در اجرای یک سازه است. چرا که در صورت اجرای آن بدون رعایت موارد فنی مهم و بدون دقت، موجب ضرر اقتصادی و حادثه می شود .روش اجرایی نوین سقف و قالب وافل نیازمند دقت، مهارت و تخصص ویژه می باشد.

مراحل اجرا سقف وافل

در ادامه به مراحل اجرای سقف وافل می پردازیم و هر کدام را به اختصار شرح می دهیم:

• مونتاژ کردن قالب :

قالب ها با استفاده از پیچ و مهره تا اندازه دلخواه قابل مونتاژ هستند و با توجه به طراحی سقف به دو صورت یک طرفه و دوطرفه می توان قالب را مونتاژ کرد. این مرحله در ابتدای پروژه و برای سقف اول انجام می گیرد و در طول پروژه معمولا نیازی به باز کردن پیچ و مهره ها نمی باشد.

•روشهای زیرسازی سقف:

زیر سازی این سقف وافل تقریبا شبیه سقف های تیرچه بلوک بوده و می توان با لوازم معمول موجود در کارگاههای ساختمانی از قبیل: لوله داربستی، چوب و چهار تراش، قوطی فلزی و دیگر لوازم مشابه استفاده کرد. در این مرحله در جهت عمود بر تیرچه ها، لوله داربست و یا چهارتراش و یا دیگر لوازم متناسب با این کار را با فاصله مناسب قرار می دهند، سپس جک های مخصوص سقف در زیر آنها قرار می گیرد و طبق آیین نامه خیز منفی لازم اعمال می گردد.

•چیدمان قالب :

بعد از مرحله زیرسازی، با توجه به نقشه قالب های از قبل مونتاژ شده در کنار یکدیگر قرار می گیرند. سقف"گرین وافل" در انواع اسکلت های بتنی و فلزی قابل استفاده است، همچنین می توان با تغییر نحوه مونتاژ قالب، سقف را به صورت دال یک یا دو طرفه اجرا کرد. نکته ی قابل توجه این است که قالب ها با توجه به دهانه ی قالب در ابتدای کار یک بار به وسیله پیچ و مهره تا سایز مورد نظر مونتاژ می گردد و در انتهای قالب، به وسیله ی قطعه ایی به صورت درپوش بسته می شود، و در زمان جدا سازی قالب یا حمل آن دیگر نیازی به باز کردن پیچ و مهره ها نمی باشد.

•میلگرد گذاری :

به دلیل طراحی خاص قالب، تیرچه به صورت درجا اجرا می گردد. با این روش همه ی مشکلات ساخت و حمل تیرچه نیز حذف می شود. با این روش می توان تیرچه های دوبل را حذف کرد که این امر به دلیل کاهش وزن بتن،موجب می شود که وزن سقف تا 70 کیلوگرم بر متر مربع کاهش یابد.
از مزایای دیگر اجرای تیرچه درجا، نیاز به جابجایی خاموت در تیرهای اصلی هنگام بستن آرماتور تیرچه ندارد. همچنین می توان کنترل دقیق بر سایز آرماتور و آرایش آن تا زمان قبل از بتن ریزی انجام گیرد.

•امکان عبور تاسیسات از داخل سقف :

با توجه به شکل سقف می¬توان از فضای موجود در زیر سقف با رعایت اصول آیین نامه ایی محل هایی برای عبور تاسیسات در نظر گرفت. عبور تاسیسات از داخل یا زیر سقف باعث سبک شدن وزن کف سازی و در نتیجه بار مرده خواهد شد، همچنین باعث تعمیرات راحت تاسیسات در زمان بهره برداری و نیز افزایش ارتفاع مفید سقف اشاره کرد.

•قالب برداری :

در مرحله ی پایانی اجرای این سقف ها، پس از سخت شدن بتن سقف و رسیدن به مقاومت نهایی خود ، قالب های وافل را بدون نیاز به چرب کردن به وسیله ی دیلم کوچک فلزی از یک طرف باز می کنند. می توان پس از پاکسازی قالب های وافل در محل دیگری نیز از آنها استفاده کرد.

بهترین قالب وافل کدام است؟

بهترین قالب وافل چیست؟ این محصول چه کاربردی دارد و برای چه مواردی مناسب تر است؟ با چه قیمتی می توان این قالب را تهیه کرد؟‌ تجهیزات قالب بندی و داربست فلزی بابایی قصد دارد تا مفیدترین و بهترین نوع قالب گرین وافل را به شما عزیزان معرفی کند.همچنین استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت نتیجه ی زیباتر و ایمن تری را به شما تحویل می دهد.برای شروع توجه کنید که انتخاب درستی داشته باشید. همچنین می توانید از راهنمایی کارشناسان تجهیزات قالب بندی و داربست فلزی بابایی نیز کمک بگیرید.
در این قسمت می خواهیم پاسخ این سوال را بدهیم که بهترین قالب وافل کدام است؟ زمان خرید یک محصول معیارهای مختلفی وجود دارد که شما باید به آن ها دقت کنید و طبق آن خرید خود را انجام دهید. به طور مثال:
1. باید شرکت سازنده حتما دارای اعتبار و سابقه کافی در زمینه محصول مورد نظر داشته باشد.
2. برای تولید این محصول از چه متریالی استفاده شده است.
3. آیا طراحی های آن استاندارد است؟
4. آیا قیمت مناسبی دارد؟‌

استفاده از سقف وافل و مزایای استفاده از قالب گرین وافل:

1. ظرفیت باربری بیشتری نسبت به دیگر سیستم ها دارد
2.  در سقف وافل به دلیل داشتن آرماتور در هر دو طرف دال، کنترل لرزش به خوبی صورت میگیرد.
که این موضوع در مراکز جمعیتی که لرزش ناشی از عبور و مرور افراد است میتواند بسیار کمک کننده باشد.
3.  به دلیل ماهیت وافل حجم بتن و فولادی مصرفی بسیار کمتر از سایر سیستم ها است.
4. تاسیسات را میتوان در سقف های وافل به راحتی عبور داد.
5. در این سقف بر خلاف سقف یوبوت و کوبیاکس بتن ریزی یکپارچه بدون استفاده از هرگونه روان کننده انجام میگیرد.
6. کاهش هزینه ها
7. قابلیت استفاده چند باره
8. سبک کردن وزن ساختمان
9. افزایش ایمنی
10. کاهش جذب انرژی لرزه ای
11. پایداری مناسب و ظاهر زیبایی دارد.

ویژگی قالب های سقف وافل

نوع پلاستیکی که در این قالب ها استفاده شده، باعث شده که هنگام جداسازی از بتن نیازی به چرب کردن آنها نباشد. علاوه بر این به سادگی جدا میشوند که همین امر باعث میشود که آسیب نبینند و بتوان مجدد از آنها استفاده کرد.
آخرین ویژگی مهم آنها تجدید پذیری و قابلیت بازیافت آنها میباشد که پس از پایان یافتن عمر آنها و زمانی که تبدیل به زباله می شوند میتوان آنها را بازیافت کرد تا آسیب کمتری به محیط زیست برسد.
اجرای آسان آن توسط نیروهای اجرایی

قالب وافل چیست و چه کاربردی دارد؟

قالب وافل از مهم ترین ابزار در اجرای سقف وافل است که جنس قالب ها از پلاستیک کامپوزیت است و بسیار سبک هستند . این سبکی باعث شده به راحتی توسط کارگران حمل و جابجا شوند. همچنین با تغییر نحوه مونتاژ آنها میتوان سقف را به صورت دال یک طرفه یا دو طرفه اجرا نمود.قالب وافل شکل و ابعاد متفاوتی دارند.با استفاده از قالب وافل بتن ناکارآمد (بخشی از دال بتنی است که تحت هیچ فشاری نیست) حذف می شود و همچنین هیچ عضو کششی مانند میلگرد نیز در آن وجود ندارد.در نتیجه از نظر اقتصادی به صرفه می باشد و باعث افزایش ایمنی و سبک شدن سازه می شود.

مزیت های قالبهای گرین وافل نسبت به یوبوت و کوبیاکس

از دیگر راهکار های مناسب برای حذف بتن ناکارآمد میتوان به قالب های یوبوت و قالب کوبیاکس در اجرای دال های مجوف اشاره کرد. بزرگترین تفاوتی که این قالب ها با وافل دارند این است که بر خلاف قالب وافل یکبار مصرف هستند و نمی توان از آنها چند بار استفاده نمود.
ولی طراحی قالبهای وافل به گونه ای است که زمانی که بتن سخت شد میتوان آن را جدا کرد و مجدد از آن استفاده کرد.اما دو قالب دیگر در درون دال قرار میگیرند و پس از بتن ریزی حفره هایی را درون دال ایجاد میکنند چون از مواد با کیفیت پایینی ساخته می شوند و هنگام استفاده با در معرض نور خورشید قرار گرفتن آسیب می بینند و با جابجایی و یا نصب میلگرد ممکن است شکسته شوند.
این خراش ها باعث افزایش بار مرده می شود یعنی بتن کششی در جای خود باقی می ماند و تنها بتن میانی حذف می شود.
قالب گرین وافل در بین سقف های مجوف تا 20 درصد باعث کاهش بتن می شود.پس از لحاظ اقتصادی و محیطی زیستی به صرفه تر است.

خرید و فروش انواع قالب وافل-قیمت بروز قالب های وافل

انواع قالب وافل از لحاظ عملکرد

در اجرای سقف وافل، قالب وافل نقش مهمی دارند. این قالب با توجه به کاربرد آن به دو قالب وافل یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شود.

قالب وافل یک طرفه

همچنین قالب های یک طرفه جهت اجرای سقف هایی با دهانه کوتاه تر استفاده می شوند. وظیفه ی آنها این است که بار مرده و زنده را در یک راستا منتقل کند. خود قالب باعث شکل گیری تیرچه یا ریب خواهد شد.

مشخصات هندسی قالب های وافل یک طرفه

ابعاد قالب وافل یک طرفه

قالب وافل یک طرفه، شامل قطعات پلاستیکی به شکل U هستند که به کمک بست مخصوص به همراه قطعات انتهایی در محل اجرا ، به یکدیگر متصل می شوند. که باعث تشکیل یک قالب یکپارچه مکعب مستطیلی است.
این قالب با عمق 25 تا 30 سانتی متر، به طور معمول فاصله آکس به آکس 60 تا 70 سانتی متر را تامین می کند و همچنین دارای طول متغیر و عرض تیرچه ها نیز متغیر بین 12 تا 14 سانتی متر می باشد.

خرید و فروش قالب وافل یکطرفه-قیمت قالب وافل یکطرفه

قالب های وافل دوطرفه

همچنین قالب وافل دوطرفه در اجرای سقف وافل مشبک یا دوطرفه به کار می روند و باعث انتقال بار در دو راستا می شوند، یعنی به تمام تیرهای اطراف هر چشمه سقف، بار زنده و مرده انتقال می یابد. قالب دوطرفه برخلاف قالب یک طرفه با بست به قالب های مجاور متصل نمی شود.
اما مانند قالب یک طرفه بعد از رسیدن بتن دال به مقاومت نهایی باز شده و در جای دیگر استفاده می شود که این ویژگی از نظر اقتصادی به صرفه می باشد.

مشخصات هندسی قالب های وافل دوطرفه

ابعاد قالب وافل دوطرفه

جنس قطعات این قالب از پلی پروپیلن است که وزن کمی دارند و به شکل نیمه مکعب طراحی شده اند. در برخی از محصولات ، این قطعه ها سوراخ هایی دارد که جهت چفت و بست شدن قالب های مجاور استفاده می شوند. این قالب ها برای دهانه های عریض بسیار مناسب هستند. معمولا این قالب ها در ابعاد مختلف از 60*60 تا 90*90 ارائه می شوند.

 

خرید و فروش قالب وافل دوطرفه-قیمت قالب وافل دوطرفه

نکته1: لازم است کارفرمایان قالب های وافل متفاوت را شناسایی کرده و با توجه به شرایط هر پروژه بهترین قالب وافل را انتخاب کنند. شناخت انواع و ابعاد قالب های وافل و همچنین سیستم سقف وافل یک طرفه و دو طرفه، مواردی است که باید هنگام انتخاب به آن ها توجه زیادی داشت. زمانی که شناخت خوبی از قالب های وافل داشته باشد، انتخاب مناسب تری صورت می گیرد.

نکته2: اگر میخواهید هزینه ساختمان سازی خود را کاهش دهید برای سقف میتوانید به جای خرید از اجاره قالب وافل استفاده کنید.

قیمت سقف وافل

قیمت قالب های وافل نسبت به سقف های دیگر مقرون به صرفه تر است. همچنین میزان بتن مصرفی و مصالح ساختمانی که در آن مصرف می شود را کاهش داده است. به همین دلیل نسبت به سایر سقف ها محبوب شده است.

واتساپ
تلگرام
ایمیل
پرینت

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من