قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ / قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ /

قیمت لحظه ای

آیکون تماس با پشتیبانی

اصفهان،نجف آباد

آیکون لوکیشن
قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ / قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ /

اصفهان،نجف آباد

آیکون لوکیشن

مشاهده آخرین پست‌ها

دسته‌بندی

مزایا قالب بندی آجری فونداسیون

معرفی قالب بندی آجری و مزایا و معایب استفاده از قالب آجری

از اجزای مهم هر سازه ای، پی ساختمان است. وظیفه آن تحمل فشار ناشی از ستون ها و انتقال این نیرو به زمین است و موجب مستحکم شدن سازه می شود. در نهایت برای مقاوم سازی ساختمان از تخته قالب بندی و پنل ها استفاده می شود. اجرای فونداسیون از مراحل اولیه ساختمان سازی است که خود شامل مراحل مختلفی است و مهم ترین این مراحل، قالب بندی می باشد. در ادامه با انواع قالب بندی فونداسیون که در انواع ساختمان ها و موارد صنعتی کاربرد دارد، آشنا می شویم.

فونداسیون چیست؟

اولین و مهمترین کار در ساخت سازه های بتنی بررسی موقعیت پروژه و دسترسی ماشین آلات بزرگ و از این قبیل ابزار به محل پروژه است. سپس مرحله بعدی، نقشه برداری از زمین است که توسط متخصصان انجام می شود و طبق آن، عملیات قالب بندی فونداسیون نواری آغاز می شود. گود برداری‌ اولین مرحله اجرایی پروژه در عملیات قالب بندی فونداسیون است که با توجه به تعداد طبقات سازه بتنی کم عمق یا عمیق انجام می شود.
رعایت نکات اجرایی، نگهداری، کیفیت اجرا، انتخاب و استفاده از بهترین نوع قالب، مصالح استفاده شده برای بنایی، سقف، ستون و دیوار ها و اندازه انتخابی قالب ها تاثیر زیادی در مقاومت و ایمنی ساختمان دارند.

انواع قالب بندی فونداسیون

قالب بندی فونداسیون با توجه به نوع سازه و نقشه اجرایی آنها در شکل های مختلفی ایجاد می شود که به عبارت اند از:

معرفی قالب بندی آجری فونداسیون
  1. قالب بندی آجری فونداسیون

این نوع قالب در اطراف فونداسیون استفاده می شود و بعد از ساختن بتن در محل مورد نظر ثابت باقی می ماند. به همین دلیل که جزو قالب دائمی به حساب می آید. ضخامت قالب بندی آجری به ارتفاع بتن بستگی دارد ولی در صورت کلی ضخامت این نوع قالب بندی، ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر قرار می گیرد.
نقشه بردار باید در این نوع قالب بندی، حدود محورها و قالب های سازه ای را مشخص کند و برای جلوگیری از ایجاد کوچکترین خطا، توصیه می شود گوشه های محورها و شابلون ها را با اتصالات  لازم میخکوب کرده و پس از مشخص شدن با نخ، حاشیه قالب ها را رنگ آمیزی کنید.
برای قالب بندی آجری، سطح زمین باید تراز یکنواختی داشته باشد که با نقشه برداری انجام می شود. هنگام قالب گیری آجر، یک لایه نازک سیمان، روی دیواره داخلی قالب اعمال می شود و در صورت نبود سیمان می توان از پلاستیک هم استفاده کرد.

مزایا قالب بندی آجری فونداسیون

  • به راحتی از قالب جدا می شود
  • قالب بندی به نسبت قالب ها ارزان بوده
  • دسترسی راحت به مصالح

معایب قالب آجری

  • به دلیل نفوذ آب در این قالب ها، بسیار آسیب پذیر است.
  • معمولا بتن ریزی با قالب آجری، باعث برهم خوردن تراز بتن می شود.
  • عدم برخورداری از استحکام بالا
  1. قالب های چوبی فونداسیون

  2. قالب های فلزی فونداسیون

  3. قالب های فولادی فونداسیون

واتساپ
تلگرام
ایمیل
پرینت

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من