قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ / قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ /

قیمت لحظه ای

آیکون تماس با پشتیبانی

اصفهان،نجف آباد

آیکون لوکیشن
قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ / قالب بتن ۳۴،۸۰۰ - ۳۵،۸۰۰ / لوله ۵۳۵،۰۰۰ - ۵۴۵،۰۰۰ / بست ۵۴،۰۰۰ - ۶۵،۰۰۰ /

اصفهان،نجف آباد

آیکون لوکیشن

مشاهده آخرین پست‌ها

دسته‌بندی

جک سقفی چیست؟کابرد جک سقفی و انواع آن-داربست بابایی

کاربرد جک سقفی چیست؟انواع جک سقفی

جک سقفی چیست؟

جک سقفی، یکی از پرکاربردترین محصولات در پروژه های ساختمانی و عمرانی می باشد. همانطور که از نام آن پیداست، این محصول جک هایی هستند که جهت تحمل و نگه داشتن بار وارد شده به سقف، استفاده می شوند، مانند نگه داشتن ماشین پنچر توسط جک. و تقریبا برای اجرای تمامی سقف ها در پروژه های ساخت و ساز، به منظور بالا بردن استقامت و پایداری، از این محصول استفاده می کنند. جک سقفی به صورت موقتی است یعنی در ساختمان چند طبقه تا زمانی که یک طبقه آن تمام شود، استفاده می شود. برای آشنایی با ویژگی ها و انواع جک سقفی مقاله ای که تجهیزات قالب بندی و لوازم داربست فلزی بابایی تهیه کرده است، را مطالعه نمایید.

مشخصات ابعاد و وزن جک سقفی

خرید و فروش ارزان انواع جک سقفی

مشخصات جک سقفی

پایه اصلی جک از لوله ساخته شده است که بر اساس نوع آن دارای سایز قطر مختلفی است. پرکاربردترین نوع جک سقفی دارای مشخصات زیر می باشد:
قسمت پایین:
1. قطر لوله: ۶ سانتی متر
2. ضخامت: ۲ میلی متر
قسمت بالا:
3.  قطر لوله: ۵ سانتی متر
4.  ضخامت: ۲.۵ میلی متر
5. این محصول قدرت تحمل حداکثر ۱.۵ تن بار را دارد. سایز استاندارد موجود در بازار با وزن 14 کیلوگرم و ارتفاع ۳.۲۰ متر موجود است. لازم به ذکر است بدون احتساب سر جک تنظیمی، وزن آن بین ۱۲.۵ تا ۲۱ کیلوگرم می باشد.

کاربردها

1. این که چه نوع ساختمانی در حال ساخت است اهمیتی ندارد، اگر این ساختمان دارای سقف باشد ، استفاده از جک سقفی ضروری می باشد. حتی نوع سقف نیز مهم نیست، که یونولیت ، تیرچه بلوک، وافل یا هر نوع دیگر که باشد به جک سقفی نیاز دارد.
2. در هنگام ساخت و ساز تا وقتی که کار تمام نشده و امکان فرو ریختن شان وجود دارد از جک فولادی سقفی برای نگه داشتن آنها استفاده می شود. به خصوص در سقف هایی که از بتن استفاده شده است، تا محکم شدن بتن نیاز به پشتیبانی دارند.
3. در هنگام استفاده از جک سقفی کیفیت خاک و سطح زمین اهمیت بالایی دارد اگر خاک سستی داشته باشد، سنگینی سقف موجب فرو رفتن جک در داخل زمین می شود و خسارات مالی و جانی زیادی به وجود می آورد.

نکته ی قابل توجه تولیدکنندگان این است که، برای تولید جک های سقفی نباید از لوله های درزدار استفاده کرد.

اجزای تشکیل دهنده جک ساختمانی چیست؟

اجزای تشکیل دهنده جک سقفی شامل موارد زیر است:
• رزوه
- مادگی
• نری
برای خرید جک سقفی با توجه به آن چه که مورد نیاز خریدار است، می توان ضخامت و ابعاد آن را تغییر داد و این به این معناست که محدوده وزن جک سقفی را خریدار تعیین می کند و به تولیدکننده سفارش می دهند.
سوراخ های موجود بر روی قسمت نری جک جهت تنظیم ارتفاع هستند. این سوراخ ها در فاصله های منظم 10 سانتی متری از یکدیگر قرار دارند و بر روی قسمت مادگی با پیچ و مهره به هم متصل می شوند. . برای بستن و تنظیم ارتفاع این سوراخ ها با رزوه محکم می شوند.قسمت نری با توجه به نوع جک می تواند ثابت یا متحرک باشد.
لازم به ذکر است که در جک های سقفی که به صورت شاقول تولید می شوند، شمع هایی به عنوان تحمل فشارهای جانبی و ضریب اطمینان بالای سازه استفاده می شود.این شمع ها به دو صورت لوله و قوطی ساخته می شوند و شبیه گونیا دارای دو بازوی بزرگ و کوچک هستند.مزیت استفاده از جک های شاقول دار تراز بودن ان است که برای بررسی ترازی کف سازه استفاده می شود.

انواع جک سقفی

جک سقفی با توجه به نیاز خریدار در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند که متداول ترین آن ها به شرح زیر می باشند:

بدون صلیب:

جک بدون صلیب ساده ترین نوع جک می باشد که برای ساخت سقف های بتنی استفاده می شود.

صلیب ثابت:

این نوع جک دارای صلیب بدون انعطاف پذیری و ثابت می باشد که این ویژگی آن باعث محدودیت در برخی پروژه های ساخت و سازه بوده اما با این حال یکی از پرطرفدارترین نوع جک سقفی می باشد.

جک سقفی U شکل عراقی:

این نوع جک دهانه ی کوچکی دارد و برای نگهداری پل ها و اجرای تیر سقفی گزینه مناسبی است. از مهم ترین ویژگی های آن قابلیت تنظیم ارتفاع می باشد که در ارتفاعات مختلف قابل استفاده است.

جک T شکل سیار:

در این نوع جک امکان چرخش وجود دارد، به همین خاطر قدرت تحمل بار کمتری نسبت به دیگر جک ها دارد.

شمعی

تلسکوپی

مزایا و معایب جک سقفی

جک سقف دارای مزایا و همچنین معایبی می باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.
مزایا:
• سرعت نصب و اجرا بالایی دارد
- وزن سبک نسبت به قدرت تحمل بار جک
• قابلیت استفاده مجدد در دیگر پروژه ها
- مقرون به صرفه بودن
معایب:
• بالا بودن ضریب لاغری برای بعضی از جک های سقفی بالا می باشد
- نصب مهاربند برای بعضی از جک ها دشوار می باشد
کاربردهای جک سقفی
جک های سقفی در انواع پروژه های ساختمانی و عمرانی کاربرد دارند. این محصول یکی از محصولات بسیار ضروری برای هر ساختمانی محسوب می شود. از مهم ترین موارد استفاده این محصول به شرح زیر است:
کفراژبندی سقف ها
- تحمل بار سقف تا پایان ساختن آن طبقه

برخی جک ها دارای نری متحرک هستند و برخی جک ها نیز به صورت شاقول تولید می شوند و شمع های در آن ها استفاده می شود تا تحمل بارهای جانبی را داشته باشد. از سایزهای رایج و پرکاربرد این محصول می توان موارد زیر را نام برد:
• جک ۳.۵ متری با سر جدا
- جک ۳.۵ متری با سر ثابت
• جک ۴ متری با سر ثابت
• جک ۴ متری با سر جدا
- جک ۵ متری

قیمت جک سقفی

جک سقفی فولادی از محصولاتی است که استحکام و مقاومت بالایی در تحمل وزن و فشار دارد. این محصول را می توان بارها و بارها در پروژه های ساخت و ساز مختلف مورد استفاده قرار داد. به این ترتیب در برخی مواقع و با رعایت استانداردها و ایمنی می توان از جک سقفی دست دوم نیز استفاده کرد.
قیمت جک سقفی بر اساس سایز، کاربرد و نوع آن متفاوت است. این در حالی است که عوامل دخیل دیگری بر قیمت محصولات فولادی وجود دارد.
جهت اطلاع از قیمت بروز نو و دست دوم و خرید و فروش جک سقفی با قالب بندی و داربست بابایی تماس بگیرید.

اجزای تشکیل دهنده جک سقفی-قیمت بروز جک سقفی، رزوه جک سقفی و مادگی جک
واتساپ
تلگرام
ایمیل
پرینت

پست‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من